اقتصاد رفتاری: چه بچه هایی در آینده پولدار می شوند؟

♦️در سال ۱۹۶۸ محققان تحقیقاتی بر روی دانش آموزان ۱۲ ساله انجام دادند که در شش رده ی مختلف بودند. آن اثر هوش، شخصیت، رفتار، حالت های اجتماعی اقتصادی والدینشان را مورد بررسی قرار دادند.

♦️سپس تا ۴۰ سال بعد همچنان پیگیر رفتار آن ها بودند. دانش آموزانی که معلمشان آن ها را سخت کوش و ساعی می دانست و دلشان می خواست که شغل های با اعتبار و با پرستیژ داشته باشند در بزرگسالی نتوانسته بودند پول زیادی به دست بیاورند.

بالاترین درآمدها برای بچه های سرکش و شیطان بود. بچه هایی که قوانین را رعایت نمی کردند و همیشه با والدین سر جنگ داشتند به عنوان یک بزرگسال پول بیشتری به دست آورده بودند.

♦️نویسنده تحقیق در مورد اینکه چرا بچه های قانون شکن ۱۲ ساله که در بزرگسالی بیشتر درآمد کسب می کنند عنوان کرد که فقط یک دلیل وجود دارد و آن این است که آن ها از اینکه در مورد حقوق بیشتری به مذاکره بنشینند نمی ترسیدند.

♦️هم چنین دلیل ممکن دیگری که وجود دارد این است که آن ها ارزش رقابت را می دانند.
تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در مجله شخصیت و روان شناسی جمعیت چاپ شد عنوان کرد که مردم سازگار پول کمتری نسبت به بقیه در می آورند.

♦️در کل بچه هایی که تمایلی به پیروی کردن از قوانین ندارند بیشتر در آینده کارآفرین، خلاق و میلیونر می شوند.
اگر یک بچه سرکش و مبارز دارید به او یکدل بودن را یاد دهید تا مهربان باشد و وقتی خیلی از مسیر اصلی زندگی اش خارج می شود مراقب نتایج کارش باشد.
اما او را از شکستن یک یا دو قانون در زندگی اش دلسرد نکنید.

t.me/eghtesadd